דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כרוניקה של שריפה ידועה מראש 

מאת    [ 08/12/2010 ]

מילים במאמר: 701   [ נצפה 2458 פעמים ]

 

כרוניקה של שריפה ידועה מראש

 רות אהרוני 

השריפה הגדולה בכרמל מחזירה אותנו לשריפות גדולות בהיסטוריה של העולם. אחת מהן היא השריפה הגדולה של לונדון  The Great Fire of Londonשהתרחשה במאה ה-17 ונחשבת כאחד האסונות הגדולים בהיסטוריה של העיר. האסטרולוג הנודע וויליאם לילי, שחזה את השריפה הזאת בלונדון 14 שנים קודם לכן, הואשם שהוא גרם לה כדי להאדיר את שמו. יש כמה וכמה נקודות דומות בהורוסקופ של השריפה בכרמל ובהורוסקופ של השריפה בלונדון.

השריפה בלונדון כילתה את רוב חלקי הסיטי, למעלה מ-13,000 בתים, עשרות כנסיות, את אולם הבורסה המלכותית, ארמון, גשרים ועוד מבנים רבים, ציבוריים ופרטיים. 100,000 מתושבי העיר הפכו להומלסים, ועד היום לא ברור מה היה מספר ההרוגים בדליקה.

האש התפשטה והשתוללה במשך 5 ימים, וכחודש וחצי לאחר שפרצה, הוזמן האסטרולוג האנגלי הנודע, וויליאם לילי, (1681-1602) להופיע בפני ועדה מיוחדת בבית הנבחרים. הוא הואשם בהצתת האש ונדרש לתת עדות בנוגע לגרימתה. טענו כנגדו, שכיוון שהוא ניבא את השריפה כמה שנים קודם לכן, הרי שרצה להצדיק את המוניטין שלו כאסטרולוג, ועל כן הצית את האש כדי לאמת את נבואתו. (בכך הם נתנו פירוש מעניין לביטוי: "נבואה המגשימה את עצמה").

את נבואתו האסטרולוגית הצפין לילי בספר שפורסם ב-1652 והכיל 19 הירוגליפים – שלא היו אלא נבואות אסטרולוגיות שהוסוו כציורים. באחת מהן מופיעה סצנת השריפה, וגם ניסיונות הכבאים לכבותה. בצדו השמאלי של ההירוגליף מופיע ציור של תבנית ריקה של הורוסקופ מרובע, תבנית המפה האסטרולוגית שהייתה נהוגה אז, מה שמדגיש את העובדה שהציור מרמז על תחזית אסטרולוגית. 

לילי היה אסטרולוג מפורסם שנודע בזכות תחזיותיו המדויקות. הוא חשש בצדק שהאשמה כזאת עלולה להכניס אותו לכלא לשנים רבות, או אף גרוע מכך, וכדי להפריך את החשדות המיוחסים לו היה עליו להתכחש ליכולתו המקצועית יוצאת הדופן. הוא הצליח לשכנע את חברי הוועדה שהתחזית האסטרולוגית שלו הייתה כללית ביותר ולא מדויקת מבחינת התאריך, והם שחררו אותו. 

השריפה החלה למעשה בביתו של האופה המלכותי, שגר בסמטת פודינג שליד גשר לונדון. הוא שכח לכבות בלילה את האש שבתנור, האש הציתה ערימת עצי הסקה שהיתה מונחת סמוך לתנור, בית האופה עלה באש ומשם התפשטה האש לבתי העץ שאכלסו את העיר. לזכר השריפה, הוקמה אנדרטה גדולה שממוקמת עד היום ליד החלק הצפוני של גשר לונדון, קרוב למקום בו החלה השריפה הגדולה.

מה שמעניין מבחינת המחקר האסטרולוגי הן כמה נקודות דמיון בין ההורוסקופ של השריפה הגדולה בלונדון וההורוסקופ של השריפה הגדולה בכרמל. לא אכנס פה לכל פרטי ההשוואה בין המפות, ואציין רק את הקשר בין שתי הפלנטות מרס ויופיטר, שמופיע בכל אחת מהמפות. קשר צמוד בין שתי הפלנטות האלה מתגלה גם בשילוב של מפת השמים העכשווית עם מפת הלידה האסטרולוגית של מדינת ישראל.  

מרס, הלא הוא מאדים, הוא פלנטה שמקושרת ל'אש' על כל צורותיה. יופיטר הוא פלנטה שמילת מפתח מרכזית שלה היא 'התפשטות', והוא מגדיל ומרחיב כל דבר שהוא מעורב בו. הקשר הדיסהרמוני בין שתי הפלנטות הללו הוכח בהקשר שלנו כהרה גורל – האש שפרצה בעוספייה התפשטה במהירות לכל אזור הכרמל.

עוד פרט גורלי שמשותף לשתי המפות האסטרולוגיות האלה הוא מיקומו בשמים של יופיטר: נכון להיום, 344 שנים לאחר פרוץ האש בלונדון, יופיטר נמצא במיקום המדויק שבו הוא היה ביום השריפה הגדולה בלונדון. יופיטר חזר לאותו מזל ולאותה מעלה – מעלה 23 - 24 במזל דגים. זו המעלה שבה ממוקם עכשיו כוכב שבת שנחשב כבעל השפעה קשה במיוחד – מרכב  markab , שנקרא 'כוכב הצער', ומסמל טרגדיות ואירועים גורליים.   

יופיטר כשלעצמו נחשב כפלנטה מיטיבה שמסמלת שפע והשפעה טובה. לכן, עם תנועת הפלנטות קדימה, מרס יוצא ממזל האש שבו הוא נמצא בעת השריפה בכרמל ועובר למזל אדמה, הקשר הדיסהרמוני מתפוגג, וההשפעה הטובה של יופיטר תתחיל להתבטא. יופיטר מסמל גם ארצות חו"ל, והעזרה הרבה שקיבלנו מארצות זרות, לא רק מאלה שהן ידידות שלנו, היא מחממת לב. השפעות כוכביות על מפת הלידה האסטרולוגית של מדינת ישראל, שיבואו לידי ביטוי תוך זמן קצר, מלמדות על שיקום ועל הפקת לקחים ולמידות שיוכלו לסייע לעתיד טוב יותר.

רות אהרוני - מנחה ומלווה תהליכי שינוי ומימוש עצמי, מחברת ספרים לצמיחה אישית ורוחנית. ­לאתר הבית

מאמנת אישית ועסקית, אסטרולוגית בעלת מוניטין בינלאומי, מטפלת הוליסטית בעזרת NLP-נל"פ, תרפיית קו הזמן, שחזור גלגולים, ריברסינג, אסטרו-קואצ'ינג, אסטרו-טארוט. אפשרות למסלול ייעוץ ואימון טלפוני - 08-9340269

 © כל הזכויות שמורות - www.astro-coaching.co.il

 

 

רות אהרוני, מאמנת אישית ועסקית, מטפלת הוליסטית בעזרת NLP, דמיון מודרך, תרפיית קו הזמן, ריברסינג, שחזור גלגולים, אסטרו-טארוט, אסטרו-קואצ'ינג. אסטרולוגית בעלת מוניטין בינלאומי. מומחית באסטרולוגיה הוררית ואסטרולוגיה קרמתית. מנחה סדנאות ומחברת ספרים למודעות עצמית וצמיחה רוחנית. אפשרות למסלול ייעוץ ואימון טלפוני. 08-9340269   www.astro-coaching.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב